Resource Library
Find compelling classroom resources, learn new teaching methods, meet standards, and make a difference in the lives of your students.
We are grateful to The Hammer Family Foundation for supporting the development of our on-demand learning and teaching resources.
Introducing Our US History Curriculum Collection
Draw from this flexible curriculum collection as you plan any middle or high school US history course. Featuring units, C3-style inquiries, and case studies, the collection will help you explore themes of democracy and freedom with your students throughout the year.
Langue et identité
Découvrez comment la langue et la culture forment l’identité et apprenez-en davantage sur les défis auxquels sont confrontés les Peuples Autochtones au Canada quant à la préservation de leur identité traditionnelle.
Confronting Denial of the Armenian Genocide through Art (en español)
Learn how Los Angeles-area artists marked the 100 year anniversary of the Armenian Genocide. This resource is in Spanish.
Navigating Multiple Identities (en español)
Armenian American writer Diana Der Hovanessian reflects on how her family history influences her identity in her poem "Two Voices." This resource is in Spanish.
The Artist and His Mother by Arshile Gorky (en español)
This image, which is on the cover of Facing History's publication Crimes Against Humanity and Civilization: The Genocide of the Armenians was painted by the artist Arshile Gorky. It is based on a photograph of Gorky and his mother, Sushan der Marderosian, taken in 1912. Although Gorky is generally identified as an American artist, he was born Vosdanig Adoian near the city of Van in what was then the Ottoman Empire. A few years after the photograph was taken, Gorky and his mother were victims of the Armenian Genocide. While he survived, Gorky remembers his mother dying in his arms. As an artist Gorky returned to the subject of the 1912 photograph many times throughout his career. This resource is in Spanish.
Words Matter (en español)
Reflect on the power of the words that we attach to people through an Anishinaabe woman’s memory of being called an “Indian” while growing up in Canada. This resource is in Spanish.
Premières Nations
Le terme Premières Nations, en date de 2013, fait référence aux quelques 617 communautés différentes, traditionnellement composées de groupes d'environ 400 personnes qui vivaient en Amérique bien avant le contact avec les Européens.
Les Inuits
Le terme Inuit fait référence au sens large aux Peuples Autochtones en l'Alaska, au Canada et au Groenland. Inuit signifie « gens » et la langue qu'ils parlent est appelée inuktitut, bien qu'il existe des dialectes régionaux connus sous des noms légèrement différents.
Dépossession, destruction et réserves
Il y avait des réserves en Afrique, dans les colonies britanniques, et au Canada, où les colonisateurs plaçaient les gens qu'ils avaient dépossédés, des gens qui se trouvaient au travers des plans politiques et économiques des colons européens.
Définir l'Indien
Deux lois ont constitué le fondement de ce qui allait devenir la politique du nouveau Dominion concernant les relations avec les Premières Nations : l'Acte pour encourager la civilisation graduelle de 1857 et l'Acte pourvoyant à l'émancipation graduelle de 1869.
Bannir la culture autochtone
Le but ultime de la Loi sur les Indiens a toujours été l'assimilation des Peuples Autochtones en tant que nations distinctes dans la société majoritaire du Canada.
Éducation traditionnelle
L'idée selon laquelle la culture occidentale était supérieure et les Autochtones devaient être christianisés et civilisés est venue des préjugés des Européens ainsi que de leur refus d'apprécier les enseignements complexes et largement non écrits des communautés autochtones.